Bolehkah Kita Bantu Anda?

SAYA PERLUKAN BANTUAN DENGAN PESANAN SAYA. SIAPAKAH YANG BOLEH SAYA HUBUNGI?

Pasukan perkhidmatan pelanggan kami bersedia untuk membantu anda. Sila e-mel kepada kami di [email protected]

BAGAIMANAKAH BOLEH SAYA MEMBUAT PESANAN?

Pilih kuantiti yang dikehendaki dan rona/saiz jika berkenaan, kemudian klik pada "Tambah ke Troli". Anda akan dijemput untuk membuat akaun, atau, jika anda adalah pelanggan Lancôme yang sedia ada, anda boleh log masuk menggunakan Nombor Kad Pengenalan anda. Ikuti langkah di skrin sehingga anda menerima pengesahan bahawa transaksi telah diterima.

Kehabisan Stok:
Antara produk Lancôme yang boleh anda beli secara dalam talian, sesuatu produk mungkin tidak tersedia buat sementara waktu. Dalam kejadian sebegini, anda boleh menghubungi kami untuk menyemak tarikh ketersediaan seterusnya.

BAGAIMANAKAH SAYA TAHU JIKA PESANAN TELAH DITERIMA?

Sebaik sahaja pesanan anda telah disahkan, anda akan menerima ringkasan pesanan melalui e-mel. Ia mengandungi maklumat berikut:

  • - Nombor pesanan
  • - Tarikh pesanan
  • - Senarai barangan yang dipesan
  • - Jumlah pesanan

Jika anda tidak menerima e-mel pengesahan ini, (dan anda telah menyemak spam dalam e-mel anda), mungkin pesanan anda tidak diakui.
Untuk menyemak status pesanan anda, sila hubungi kami: melalui e-mel [email protected]

SAYA TIDAK MENERIMA PENGESAHAN PESANAN

Ini mungkin berdasarkan 2 sebab:

  • - Sama ada penapis spam anda terlalu tinggi, bermaksud e-mel kami telah disekat sebagai spam
  • - Lancôme ([email protected]) tidak didaftar ke Buku Alamat anda
  • - atau, pesanan anda mungkin tidak berjaya diterima.

Untuk maklumat lanjut, e-mel kami di sini. Khidmat pelanggan kami akan hubungi anda secepat mungkin.

BAGAIMANA UNTUK MENJEJAKI PESANAN SAYA

Apabila pesanan dan pembayaran anda disahkan, Lancôme akan menghantar e-mel awal untuk mengesahkan pesanan anda.

Kemudian, sebaik sahaja pesanan anda telah disediakan dan dihantar, anda juga akan menerima pesanan pengesahan penghantaran melalui e-mel. Dalam e-mel kedua ini, anda akan diberikan nombor pengesanan. Dengan mengklik pada pautan Laman Web di dalam e-mel ini, dan memasukkan nombor bungkusan, anda akan dapat mengesan bungkusan anda.

ADAKAH MAKLUMAT KAD KREDIT SAYA SELAMAT DI LANCÔME?

Lancôme tidak akan menyimpan sebarang maklumat kad kredit di pelayan kami. Di Lancôme, kami menggunakan sistem yang ditetapkan oleh bank yang mempunyai protokol keselamatan yang telah ditetapkan untuk mengendalikan transaksi kad kredit yang selamat.

BUTIRAN KAD KREDIT SAYA TIDAK DITERIMA. BAGAIMANA UNTUK MENYELESAIKANNYA?

Sila semak dengan bank atau institusi kewangan anda untuk menyemak sebarang kesilapan di pihak mereka. Jika masalah ini berterusan, sila hubungi khidmat pelanggan kami.

PEMBAYARAN SAYA TELAH DITOLAK

Untuk melindungi keselamatan dan privasi anda, bank anda tidak akan memberikan sebarang maklumat kepada Lancôme mengenai sebab pembayaran anda ditolak. Oleh sebab itu, anda perlu menghubungi bank anda secara langsung untuk menyelesaikan isu pembayaran ini.

KOMPUTER SAYA MEMBEKU SEMASA MEMPROSES PEMBAYARAN. BAGAIMANAKAH SAYA TAHU BAHAWA PEMBAYARAN SAYA BERJAYA?

Semua urus niaga yang berjaya akan menerima e-mel pengesahan yang mengandungi status pesanan. Jika anda belum menerima pengesahan melalui e-mel, sila semak halaman Pesanan Saya untuk mengesahkan status. Secara alternatif, sila hubungi kami untuk mengesahkan pesanan anda.

APAKAH KUANTITI DAN JUMLAH MAKSIMUM YANG BOLEH SAYA PESAN?

Bilangan produk yang sama adalah terhad kepada 6 untuk pesanan yang sama.
Lancôme berhak menerapkan batas ini atas alasan penghantaran dan keselamatan pembayaran.

APAKAH KAEDAH PEMBAYARAN YANG DITERIMA?

Pada masa ini, kami menerima semua kad kredit utama yang termasuk: Visa, MasterCard, kad debit dengan logo Visa/MasterCard dan perbankan Internet bagi bank utama di Malaysia.
Malangnya, kami tidak menerima cek peribadi, tunai semasa penghantaran dan kiriman wang.

BAGAIMANAKAH SAYA BOLEH MEMBATALKAN ATAU MENUKAR PESANAN SAYA?

Pesanan yang dibuat di Laman Web akan diproses dan dihantar dengan kadar segera. Malangnya, kami tidak dapat membatalkan atau mengubah pesanan. Kami meminta maaf atas sebarang kesulitan yang mungkin timbul.

Pesanan anda, atau sebahagian daripada pesanan anda, mungkin telah dibatalkan oleh sistem kami atas beberapa sebab:

  • - Barangan tidak tersedia
  • - Pesanan melebihi had pembelian maksimum
  • - Tidak boleh menghantar ke alamat yang diberikan, pengangkut barang, atau alamat di luar Malaysia
  • - Kesukaran memproses maklumat pembayaran – memasukkan alamat bil atau poskod yang tidak dikaitkan dengan kad kredit
  • - Anda tidak menjawab e-mel yang dihantar mengenai perkara berikut: kad kredit yang ditolak; maklumat bil tidak betul; pengesahan alamat bil /penghantaran pantas untuk pesanan yang diutamakan.

Anda akan menerima pemberitahuan e-mel jika pesanan anda dibatalkan. Anda akan mendapat pulangan bayaran untuk sebarang barangan yang dibatalkan. Sekiranya anda berminat untuk membuat pesanan baru atau jika anda mempunyai pertanyaan tentang pesanan yang dibatalkan, sila hubungi [email protected]

SAYA MENERIMA BARANGAN YANG ROSAK, APA YANG PERLU SAYA LAKUKAN?

Untuk memastikan kelayakan pemulangan, sila balutkan produk dalam bungkusan asalnya, lengkap dengan aksesori (jika ada) dan invois pembelian.

Sila e-mel perkhidmatan pelanggan kami untuk memproses pulangan. Selepas itu, hantar bungkusan anda ke alamat berikut:

ClickAsia Sdn Bhd
A-10-06, Level 10, Office Tower,
Tropicana Avenue, 47410 Petaling Jaya, Selangor.

Setelah menerima pakej, sila berikan 1-2 hari bekerja untuk pemprosesan, dan 3 hingga 5 hari bekerja untuk proses bayaran balik/pertukaran. Kredit tersebut akan dipulangkan melalui kaedah pembayaran asal dan anda akan diberitahu melalui e-mel. Sila ambil perhatian bahawa barangan berukir/peribadi tidak boleh dipulangkan dan tidak layak untuk bayaran balik.

Jika anda mempunyai soalan atau masalah tambahan, sila e-mel kepada kami di [email protected] Wakil perkhidmatan pelanggan kami bersedia untuk membantu anda.

DI MANA SAYA DAPAT MELIHAT SEJARAH PESANAN SAYA?

Sekiranya anda adalah ahli Lancôme berdaftar, anda boleh merujuk sejarah pesanan anda dengan mengklik di sini.

PAPARAN LAMAN WEB PADA PELAYAR YANG BERBEZA
  • - Beberapa bahagian di Laman Web mungkin tidak dipaparkan dengan betul semasa menggunakan Laman Web ini pada telefon mudah alih.
  • - Kosongkan cache pelayar. Terdapat pelbagai cara untuk mengosongkan cache pada setiap pelayar, sila pastikan anda mengosongkan cache dengan betul pada pelayar yang anda gunakan.
APAKAH ITU KOD PROMOSI?

Kod promosi adalah satu set kod untuk menebus pelbagai promosi khas dari Lancôme.com.my termasuk penghantaran percuma, diskaun, atau hadiah khas.

BAGAIMANA UNTUK MENDAPATKAN KOD PROMOSI?

Anda boleh melanggan surat berita kami untuk menerima berita mengenai hak istimewa melalui e-mel

*sila ambil perhatian bahawa anda hanya boleh menggunakan 1 kod promosi untuk setiap pesanan.

BAGAIMANA UNTUK MENGGUNAKAN KOD PROMOSI?

Jika anda mempunyai kod promosi Lancôme, anda boleh memasukkannya ketika mendaftar keluar sebelum mengesahkan pesanan anda dalam medan input "Kod Promosi". Apabila kod dimasukkan, tawaran akan terus diguna pakai ke atas troli beli-belah anda.

BAGAIMANA UNTUK MENCARI NAMA PENGGUNA/KATA LALUAN SAYA?

Jika anda lupa kata laluan anda, pergi ke "Daftar Masuk" dan klik pada pautan "Terlupa kata laluan?"
Pautan untuk mengubah kata laluan akan dihantar ke e-mel anda.

MENGAPA SAYA PERLU MEMBUAT AKAUN?

Untuk membolehkan kami memproses pesanan anda, kami memerlukan beberapa butiran tentang diri anda: alamat penghantaran, alamat bil, alamat e-mel, dll.

Penciptaan akaun ini juga akan membolehkan anda memanfaatkan sepenuhnya perkhidmatan yang ditawarkan oleh Lancôme: pengesanan bungkusan, membuat senarai produk kegemaran peribadi anda, melihat pesanan terdahulu, dan lain-lain. Untuk menerima berita dari Lancôme, anda mesti menanda pada kotak apabila mendaftar yang mengatakan bahawa anda ingin dihubungi melalui e-mel dengan berita dan maklumat produk Lancôme di masa hadapan.

Semua maklumat akaun anda di Lancôme hanya akan digunakan sebagai sebahagian daripada hubungan anda dengan Lancôme. Maklumat ini boleh ditukar oleh anda pada bila-bila masa dengan menguruskan akaun anda dalam talian. Ia juga boleh dikeluarkan sepenuhnya dari pangkalan data kami apabila diminta.

BAGAIMANA UNTUK MENGEMASKINI MAKLUMAT PERIBADI SAYA?

Maklumat peribadi yang dikumpulkan apabila anda membuat akaun yang selamat dengan Lancôme boleh ditukar oleh anda pada bila-bila masa dengan menguruskan akaun anda dalam talian. Hanya log masuk ke akaun anda dan ubah butiran yang sepatutnya

DIMANAKAH BOLEH SAYA DAPATKAN PRODUK LANCÔME?

Produk Lancôme boleh dibeli dalam talian atau didapati di stor runcit & Sephora di seluruh negara. Lawati Pencari Stor untuk merujuk senarai penuh peruncit di kawasan anda.

BAGAIMANA SAYA BOLEH MENDAPATKAN NASIHAT MENGENAI PRODUK LANCÔME?

Anda boleh melawat bahagian "Produk" atau hubungi perkhidmatan pelanggan Lancôme di [email protected] dengan pertanyaan anda.

BAGAIMANA BOLEH SAYA TAHU MENGENAI BERITA LANCÔME?

Untuk menerima surat berita Lancôme, isikan alamat e-mel anda di kotak langganan di bahagian kiri bawah lancome.com.my.

Dengan menjadi peminat di laman Facebookkami, anda juga boleh mengikuti berita terkini dan menikmati tawaran istimewa.

BOLEHKAH SAYA MEMBELI PRODUK YANG TIDAK LAGI TERSEDIA DI KEDAI?

Kami tahu bahawa produk Lancôme adalah istimewa bagi anda dan telah menjadi kegemaran untuk masa yang lama. Oleh kerana Lancôme sentiasa berusaha untuk menawarkan produk yang inovatif, perubahan perlu dibuat untuk produk-produk yang dihargai ini supaya ia dapat digantikan dengan formula yang lebih baik dan lebih berkesan.
Ini bermakna bahawa kadang-kadang, produk yang anda suka tidak lagi boleh didapati di kedai-kedai fizikal.
Sebagai peraturan umum, produk ini juga tidak lagi tersedia untuk pembelian dalam talian.

BOLEHKAH ANDA MENGHANTAR SAMPEL PRODUK ANDA?

Harap maaf, kami tidak menawarkan sampel tanpa membuat pesanan. Anda mungkin ingin menyediakan akaun dengan kami. Keuntungan membuat akaun adalah:

  • - Sampel dengan setiap pesanan
  • - Apabila mendaftar untuk e-mel, anda bakal menerima berita mengenai produk dan tawaran baru
  • - Maklumat sejarah pesanan
  • - Menyimpan produk di Senarai Kegemaran anda

Untuk menjadi ahli, klik di sini, kemudian pilih Membuat Akaun atau Log Masuk menggunakan salah satu rangkaian sosial yang disenaraikan.
Tambahan lagi, jika anda berminat mencuba kosmetik dan produk penjagaan kulit Lancôme, sila lawati salah satu kaunter kami. Penasihat Kecantikan Lancôme bersedia membantu anda memilih produk untuk jenis kulit anda, dan memperkenalkan anda kepada kosmetik untuk membantu anda mencapai penampilan yang anda sukai. Setiap kaunter mempunyai penguji supaya anda berpeluang untuk mencuba setiap produk sebelum anda membuat pembelian. Untuk mencari kaunter Lancôme yang terdekat, sila lawati bahagian Pencari Stor kami dengan mengklik di sini.

BAHAN-BAHAN BERBAHAYA & SEKATAN PENGHANTARAN

Sesetengah produk dianggap Bahan Berbahaya termasuk produk aerosol dan berasaskan alkohol dan perlu dihantar melalui pengangkutan darat, disebabkan oleh sekatan dan peraturan pengangkutan udara. Oleh itu, barangan ini tidak boleh dihantar ke Malaysia Timur.

SAYA TIDAK MENERIMA TEMPAHAN SAYA

Kebanyakan bungkusan tiba pada masanya. Walaupun begitu, pengesanan mungkin menunjukkan status "dihantar" apabila anda belum menerima bungkusan.
Jika pengesanan untuk bungkusan anda menunjukkan status "dihantar" tetapi anda belum menerimanya, anda harus:

  • - Memeriksa sekiranya orang lain di alamat anda telah menerimanya.
  • - Memeriksa jika notis penghantaran percubaan telah ditinggalkan di kotak surat anda atau di pintu anda. Ikuti arahan yang tertera pada notis itu untuk meminta penghantaran semula atau untuk mengatur pengambilan bungkusan.
  • - Gunakan pengesahan dan nombor pengesanan penghantaran yang dihantar melalui e-mel untuk menghubungi kurier. Anda juga boleh menghubungi khidmat pelanggan kami untuk mendapatkan pengesahan penghantaran.
HADIAH DENGAN PULANGAN PEMBELIAN

Jika anda menerima hadiah saiz perjalanan PERCUMA atau sampel dengan pembelian anda, anda tidak perlu mengembalikannya dengan penghantaran untuk mendapatkan pulangan pembayaran yang asal. Ia adalah milik anda untuk nikmati!